tirsdag 3. desember 2013

Stjernehimmel

Min mann ringer fra joggetur for å informere meg om at det er stjerneklar himmel, og muligens litt nordlys. Han vet hva min lidenskap er ja! Kjekt å vite at han tenker på meg selv på joggetur :)

Formen er ikke på topp, men med noen heftige regnvær- og stormfulle dager, så var behovet stort for en tur ut å prøve vidvinkelen mot stjernehimmelen. Det ble bare en tur rett utenfor huset, bak på den mørkeste plassen en kunne finne.
Tittet opp for å se om eg kunne spotte Melkeveien og tror det må være den eg har fanget på bildet under her.



Har visst glemt å skru skikkelig til på stativet, i tillegg til litt vind, så ble det uklart. Men men ... pytt san...





Her på siste bildet kom eg bort i soomen og vips...out of space...
Brukt iso 3200, f2.8 og 20-25 sek. En annen kveld skal eg prøve i gjen og da skal eg ta en lang serie og lage en heftig stjernerotasjon.

Ha en fin kveld

5 kommentarer:

  1. Fine bildet Monica :-) flott blogg også ;-)
    Fin kveld til deg og!

    SvarSlett
  2. Joggetur og joggetur, var vel helst ein spasertur med Ronja. God tid til å sjå på nattehimmelen då ;-)
    Kjenner deg litt etter kvart ;-)

    SvarSlett