tirsdag 1. april 2014

En annerledes 40års feiring

Så var eg det magiske tallet - 40år. Den ble feiret på forskudd i helga. Ble overrasket av venner og familie, med middag og kaffe selskap. Koselig at noen vil gjøre stas på deg.
På selve dagen, i går, ville eg gjøre noe sprøtt, en annerledes feiring, siden vi allerede hadde hatt selskap i helga. Kjempe fint vær og. Da må det bli...



 ...stisykling/downhill fra Grøneholten (430moh). Vi kjørte opp til Ormehaugane og gikk til Grøneholten. Kaffe og kake i sekken.







Innover mot Norddalen. Fulgte Arvid et lite stykke. Han skulle løpe Østenstad rundt mm. Trener til Hornindalen rundt - Norges tøffeste fjellmaraton.

Hatt en velfortjent hvil på toppen, med kake og kaffe. Ronja litt furten for at hun ikke fikk smake.
No klar for nedoverturen på to hjul. Arvid fikk visst litt vondt i magen av å forlate meg i motsatt retning...mener dette er galskap ;)






Var usikker på hvor trygg og greit eg ville komme meg ned igjennom. Faktisk ikke så vanskelig når du våger å la farten bli din venn. Ble tryggere og tryggere og slapp bremsen mer og mer. Noen få parti måtte eg gå, mens noen steder er det nok å bare ta foten litt ned i, og når du oppdager at farten er din venn - da går det unna! Kjempe moro!


Bildet over er fra partiet ned fra Torset. Tørt og fint i skogen. Gikk helt knirkefritt. Teknikken sitter bedre og, men jaggu er det tungt å sykle ned. Alle muskler i bruk og hendene og beina får ristet seg. Var et øyeblikk ned i bakken her, at krampen nesten tok meg, og hendene begynte å bli slitne. Måtte konsentrere meg ekstra for å ikke glippe. Adrenalinkick! Hadde ikke tid til å bli redd.


Kjedeligste jobben gjennstår. Blir litt gjørme på en slik tur. En vask må til for å ta vare på den.



Blir mer og mer glad i sykkelen. At eg valgte fulldemper framfor hardtail, var helt rett valg.

Til slutt en video-oppsummering av turen ned fra Grøneholten på sykkel. Ikke helt fornøyd med filmen. Mye skitt som legger seg på kamera og lav sol ødelegger litt. Prøve å finne en bedre løsning neste gang. Enjoy!



Ingen stress å bli 40 - helt topp det! :)

4 kommentarer:

  1. Fantastisk tøft, monica!

    SvarSlett
  2. Takk fruen :) må vel være lov å innrømme at det føles slik og ;)

    SvarSlett
  3. Så moro! Dette fikk jeg lyst til å prøve :-) Liker landeveissykling, men dette så tøft ut!

    SvarSlett
  4. Anbefales å prøve! Eg driver med landeveisykling også, men stisykling tiltrekker meg mer.

    SvarSlett