torsdag 30. januar 2014

Vintersykling i skogen

Det er vinter, men hvor er snøen? Må opp i høyden, ellers er det bare noen snøklatter her og der, men det gjør det enklere å ta seg noen sykkelturer i ny og ne, uten piggdekk.

Torsdag er fridag og det kribler i kroppen etter å få seg en ny stitur. Var litt usikker på hvor mye snø og is det egentlig er oppe i høyden, så turen ble i skogen på Einehaugane idag,






Hardt underlag. Ingen gjørme og svært lite snø. Kjempe forhold og skjermet for vinden som blåser surt og kaldt.

Først trodde eg der var folk som lusket rundt inne i skogen. Hørte masse lyder som om noen trakket på kvister. Who's there?  Det var visst bare vinden som røsket i tretoppene. :)

Tørt og fint i skogen. Artig å få prøvd fulldemperen her og. Den klatrer og flyter godt, men ikke like kjapp som hardtailen, som eg nettopp har levert fra meg...snufs...men noen valg må man ta og eg er godt fornøyd med valget mitt. Den er nok i sitt rette element på grove stier og det er der vi skal kose oss til våren og sommeren. 

Ble lenge inn i skogen i dag. Plutselig var det skumring... ble ikke så mye sykling siden eg hadde kamera med. Prøvefilmet litt og har noen ideer til en terrengsykkelfilm. Det blir neste prosjekt.

Turen går videre til Dalsåsen.


Ut av skogen og inn i en ny. Lite snø her og. Kan hende det var litt glatt, men det merket ikke eg med mine Hans Dampf dekk.

Ned siste partiet mot Dalsåsen. Her har eg tidligere feiget ut og vært mye nedi med beina. Vet ikke helt om det er sykkelen eller om det er psykologisk. En blanding, samt gode dekk vil eg tro. Opplever i alle fall at sykkelen geleider meg trygt og smooth gjennom ulent terreng. Eg våger tøffere utforkjøringer...gøy!

Nok en artig sykkeltur. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar