søndag 10. november 2013

Fra høst til vinter

I natt har det vært minus grader. Hele bøen var dekket av rim i morges.

En bø? Ja eg bor på en liten gård, men vi har ingen gårdsdrift pr. i dag.

Mens eg inntok første morgen kaffe, ble konklusjonen, en tur ut med makro objektivet. På med dunejakke og vintersko. Hanskene glemte eg...så du kan tenke hvordan det gikk...
Stativ var og med. Ruslet bortover bøen og fant noen samlinger med høstløv pyntet med frost.

Her er en liten dokumentasjone på høstens farvel for i år...



Engsolei eller smørblomst som den og blir kaldt. Den blomstrer fra mai - oktober. Nå er vi i november, men ser ikke ut som den vil gi seg helt enda....





Kort tid etter at eg ga meg, pga isfrosne fingrer, kom sola fram og da smeltet det fort opp og lyset ble hardt. Ikke så ideelt til makrofotografering med hardt sollys på vann/is. Tok meg en morgen kaffe nr 2 eg mens eg lastet opp bildene...da så jeg stakkers orkideen min ...


Orkideen har visst fått dårlig stell...glemt den bort en liten stund...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar