søndag 3. november 2013

Nyfødt fotografering

I helgen har vi besøkt min lillesøster som har fått sin første fødte. Og eg er blitt en stolt tante til en liten og velskapt prinsesse.

Selvfølgelig pakket eg med fotoutstyret og benyttet muligheten til å ta noen nyfødt bilder.
Tenkte at nyfødte må jo være en enkel sak å fotografere. De sover jo! Vel, vel...det var ikke så enkelt som eg forestilte meg. 3t og vel så det gikk med til noen få blinkskudd. Fikk heller ikke gått igjennom halvparten av de settingene eg hadde tenkt ut på forhånd.
Ok, de sover, men når du først har lagt de ned, så lager de noen bevegelser og kommer ut av liggestilling, da kan du ikke be de flytte seg litt sånn og litt sånn. Du må forsiktig legge de tilrette igjen uten at de våkner og vil ha pupp igjen...he he. De skal og ligge behagelig. Eg forstår hvorfor nyfødt fotografering krever tid og planlegging og litt erfaring.
En gang må være den første, men gøy var det.




Jordbær luen er strikket og lånt av Signe M. Nordbotten, Fjaler profilering.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar