søndag 27. oktober 2013

Sykkeltrening i skogen

I dag har vi syklet inn i skogen. Trent på å bli venn med sykkelen og finne teknikken. Men aller mest har vi kost oss. Hatt det vanvittig moro. Fin avslutning på helgen.

Venninnen min har 29", mens eg har 26". Fikk teste den i skogen. Og hvordan det gikk kan du lese lenger ned...


Nyvasket og klar for litt gjørme og skit...

Første gang på ny sykkel i skogen...












Dette var jo så morooooooo :D


Masse røtter under mosen. Her gjelder det å holde hjulene i gang. 
Tungt er det og! Sykle opp og ned, fram og tilbake mens trøene har høy frekvens.

Testresultatet med 29" kontra 26" var overraskende merkbart. 29" rullet lettere,  bedre på krappe svinger og gikk unna i motbakkene. Tok samme runden med min 26" og det gikk tregere, litt mer vinglete i de krappe manøvrene og tyngre i motbakkene.
Eg er ganske lav, 162cm, og de sier en 29" blir for mye hjul og for lite sykkel til slike som meg, men eg ble skikkelig forelsket i 29". Sånn vil eg og ha! ;)

Ikke bare var det en fryd å teste 29", men det var og en fryd å kjenne at eg kan sykle slik i skogen av og til, uten å bli helt utmattet. Nå har eg lært å kjenne mine begrensninger og tar det gradvis. Pauser er viktig...eg har hatt en kjekk søndag. Hva har du gjort i dag?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar