søndag 4. mai 2014

Konfirmantfotografering del 2

Nå har eg fotografert en konfirmant i dress og en i bunad. Før fotograferingen fant sted, måtte eg ta en liten brainstorm for motiv av bunad kontra dress. Bakgrunn og motiv passer ikke alltid til alle. For meg var det viktig å tenke ut hva som ville passe best til hver type konfirmant og bekledning, og en liten ide om positur, men noen ganger blir ikke det du hadde tenkt, helt rett. For meg fungerer det best, slik det faller seg naturlig der og da.

Gard i Sunnfjordbunad. Her var vi inne i det som en gang var vaskehuset til Nikka Vonen. For å lyse opp konfirmanten inn i det mørke rommet, brukte eg en Nikon SB-910 blits montert på Lastolite ezybox 60x60.








Eg liker veldig godt herrebunad. Synes det er veldig stilig og Gard kledde godt sin Sunnfjordbunad.

Gratulerer med dagen!


1 kommentar: