fredag 22. november 2013

Barnefotografering

Tidligere har eg fotografert for det meste landskap og natur. Nå synes eg det er spennende og kjekt å fotografere mennesker og er i en periode hvor eg vil utforske og lære mer av dette.
Spesielt unger er gøy å fotografere - de har en lekenhet og sjarm i blikket. Og ikke minst er det utfordrende å fotografere unger. Det fikk eg erfare bra i går. Var en lærerik kveld og en kjekk fotoshoot.

Hadde besøk i heimen av søskenparet Vetle og Malene.
Stuen ble rigget om til et lite fotostudio. Her er de i nisselue. Et av de få øyeblikkene Vetle var i ro.
En sjarmør, men var litt skummelt å komme hjem til meg og så gjøre alt eg sier. Og det er forståelig!



Vi prøvde så godt vi kunne å bli kjent og trygg på omgivelsen. Synes alle var flinke. Ble noen blinkskudd ut i fra det lille eg har sett og redigert litt på. Gleder meg til å gå igjennom resten. Viser her et lite utklipp av noen gode øyeblikk fra gårsdagens fotoshoot.





 



I kveld skal eg på portrett kurs med Inge Wallumrød, på Skei. Satser på det blir nok en lærerik dag.
Håper på noen gode tips og teknikker.

Lærdommen fra gårsdagens fotoshoot i et lite rom med begrenset areal, var at en glemmer litt lys og plassering når man skal prøve å fange et godt øyeblikk i ungens bevegelser, når de ikke vil stå eller sitte i ro. Alt er lærdom som eg tar med meg videre.
Men eg gleder meg til kjelleren er klar. Da har eg større plass å bruke. Men om det vil gjøre jobben lettere? Det vet eg ikke! Slipper i alle fall å pakke opp og ned studioet og ommøblere stuen.

God helg!

2 kommentarer: