fredag 6. desember 2013

Stille etter stormen

Enorme mengder snø lavet ned i går. Stormen stilnet utover kvelden og det ble stjerneklar himmel. Arvid kjørte meg opp på Einehaugane. Vekk fra sentrumslyset. Der ble vi stående og beskue den vakre kveldshimmelen og lyset. Helt fantastisk når det er mørkt rundt deg og se opp på himmelen. En magisk effekt!

Så klart har en fotonerd med seg kamera og stativ ;)

F5.6, iso 1250 og 20 sek.



Det var vist en liten antydning til nordlys bakom fjellene...


Her i bildet over, har lukkertiden stått åpen i litt mer enn 10min. F 5.6, iso 1000 og 598 sek. Justert ned Eksponering i Lightroom siden det ble veldig opplyst med så lang lukkertid. Ville ha med effekten av stjernerotasjonen (startrails) i bildet, derfor så lang lukkertid.







Var en nydelig kveld i går. I dag er stormen tilbake. Bilen får stå i garasjen. Heldigvis treng eg ikke på butikken enda og har kort vei til jobb.

Ha en fin og stormfull fredag :)




4 kommentarer:

  1. So fine bilete Monica! Akkurat der er pappa oppvoksen ;) Har mange fine barndomsminne derifra!

    Elisabeth O

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt da Elisabeth :) Det er jo en vakker bygd og som innflytter har eg nok flere steder å utforske

      Slett
  2. Monica, dina bilder är helt FANTASTISKA!!!! Jag skulle vilja ha en kopia på varenda bild som du tagit! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Oj det var en hyggelig overraskelse å komme hjem til - tusen hjertelig takk og hyggelig at du liker mine bilder slik jeg ser det ;)

      Slett